När Green Adventures såg dagens ljus 2011, fokuserade jag enbart på att erbjuda upplevelser och kunskap inom havskajakspaddling som guide och instruktör.. Genom åren har jag dock insett att mina kunskaper och erfarenheter från att driva företag inom besöksnäringen blivit mer och mer efterfrågade av olika kunder och organisationer inom just besöksnäringen.
2021 lanserade jag ett produktutvecklingsprogram med fokus på små till medelstora företag i egen regi med stort fokus på upplevelsedesign. Formatet kan justeras och anpassas även för verksamheter som erbjuder outdoor-aktiviteter, kulinariska upplevelser , adventure travel-företag och övrig upplevelseturism.
Under 2023 utökades portföljen med ett renodlat affärsutvecklingsprogram för nya företagare inom besöksnäringen men också med en ny tjänst där jag erbjuder privata coachinguppdrag på timbasis med fokus på just affärs- och produktutveckling.
Jag har det övergripande ansvaret för LWimages som jag driver tillsammans med min man Lukasz. Vi är ett kreativt team med fokus på foto- och filmskapande inom outdoor och adventure
travel men har också mer och mer fokus på bevarandeprojekt och dokumentära uppdrag kring frågor som rör klimatförändringarna etc.
Bland våra kunder kan nämnas National Geographic, the North Face, Red Bull Transnational Red Sea Center, Allianz Insurances, John Muir Trust, Turistrådet Västsverige, Tourism in Skåne, Gore Tex, the Sunday Times, British Airways, Icelandic Mountain Guides, Mountain Equipment, Jämtland Härjedalen Turism, Marmot, the Sunday Times, Adidas, Bremont Watches, Sprayway, Adventure Travel Trade Association (ATTA) mfl.
Sedan ett par år tillbaka verkar jag som processledare för Kurbits Affärsutvecklingsprogram. Dessa program är utvecklade och designade specifikt för företag inom besöksnäringen. Deltagarna får på ett enkelt och handgripligt sätt de kunskaper och verktyg som behövs för att utveckla sina verksamheter till att bli mer eftertraktade av kunderna.
3 timmar väster om Tokyo, ligger Kiso Ontake - en dalgång med fantastiska omgivningar, små familjära hotell, underbar vandring och mängder av potential för att utveckla en varsam besöksnäring.
Tillsammans med Kiso Ontake turistråd och deras partner Solo Inc fokuserade vi på att utveckla naturturism med fokus på att attrahera skandinaviska besökare då många beröringspunkter finns mellan just Japan och Skandinavien.